Короткий опис (реферат):
Безпека мореплавства включає дотримання параметрів остійності та міцності суден в допустимих межах, що забезпечується під час експлуатації правильним завантаженням судна. Вимоги до остійності та міцності є універсальними для всіх типів суден і викладені в конвенціях Міжнародної морської організації (IMO). Перевалка вантажів у портах є основним фактором навігаційної безпеки суден, особливо навалювальних вантажів. Міжнародна морська конвенція СОЛАС вимагає від суднового персоналу планувати і проводити вантажні операції таким чином, щоб судно відповідало всім критеріям мореплавства в будь-який момент їх проведення.Для забезпечення морехідності навалювальних суден, суднобудівник розробляє для кожного судна інструкцію зі стандартних варіантів завантаження (Loading Manual) або спеціальні комп'ютерні програми завантаження, які дозволяють оцінити параметри морехідності судна відповідно до обраного варіанту заванта-ження. Завданням вантажного офіцера судна є визначення варіанту завантаження, який відповідає допустимим параметрам остійності та міцності судна. Це завдання частково реалізовано в документації на типові суднові вантажі, яка не охоплює всі можливі ситуації завантаження, можливу номенклатуру вантажів і специфіку майбутнього рейсу. Тому пошук оптимального вантажного плану може вимагати значних зусиль з боку суднового персоналу.Метою даної статті є аналіз можливостей визначення допустимих варіан-тів завантажень судна, що задовольняють обмеженням, що накладаються параметрами морехідної безпеки