Короткий опис (реферат):
У статті розглянуто проблему, пов'язану з підвищенням міцності
втоми зварного з'єднання лонжерон - поперечина рамної металоконструкції автопричепа.
Для її вирішення було запропоновано замість жорсткої конструкції вузла застосувати
демпфуючу зі змінною жорсткістю одного з елементів (косинки).
Всього було розроблено три конструктивні варіанти з'єднання, кожен з яких
відрізнявся різною жорсткістю косинки (ступенем демпфування). Для порівняльної
експериментальної оцінки міцності втоми цього вузла були спроектовані і виготовлені
відповідні моделі, а також пристосування до випробувальної машини.
Втомну міцність моделей визначали за двома експериментально-розрахунковими
прискореними методами.
В якості визначених характеристик опору втомі приймали границі витривалості.
Обидва методи показали близькі результати.
На основі аналізу отриманих експериментальних даних був обраний найбільш
раціональний варіант конструкції з'єднання з точки зору втомної міцності, так і матеріаломісткості