Короткий опис (реферат):
Розглянуто вплив зміни довжини корпусу судна на його керованість і стійкість на курсі. Оцінка здійснюється за діаграмою керованості. Запропоновано спосіб розрахунку та побудови діаграми на основі математичної моделі
перехідних режимів пропульсивних комплексів суден з електрорухом. Виявлено
параметри, що впливають на діаграму керованості, оцінено ступінь їх впливу. Розроблено метод побудови діаграми керованості з можливістю аналізу впливу
параметрів пропульсивного комплексу на маневреність. Визначено тенденції у
змінах керованості суден та їх стійкість на курсі при зміні конструктивних параметрів судна. Проведено аналіз впливу зміни довжини на маневреність. Показано,
що подовження судна до 0,16 його довжини несуттєво позначається на його поворотності та стійкості на курсі