Короткий опис (реферат):
Стаття розвиває дослідження, пов’язані з використанням в туристичній індустрії України вузькоколійних залізниць. Метою дослідження є аналіз сучасної про-позиції турів вузькоколійними залізницями України, встановлення особливостей їх як ринкового туристичного продукту, проблеми та перспективи цього виду туризму за умов воєнного стану. Встановлено, що в Україні для туристичних цілей використовуються чотири збережених вузькоколійних залізниці. Найуспішнішим є екскурсійний тур Вигодською залізницею, відомий як «Карпатський трамвай». Періодично формуються екскурсійні тури Боржавською й Гайворонською залізницями. Здебільшого для неоргані-зованого туризму ще донедавна використовувалася вузькоколійка Антонівка-Зарічне. Тури вузькоколійками – це, як правило, комбінований турпродукт, насправді при їх формуванні використовуються різні види транспорту й різні туристичні ресурси. Хоча їхньою основою є залізнична подорож вузькоколійкою в поєднанні з ознайомленням із залізничною інфра-структурою, вони включають також культурно-пізнавальні заходи, зокрема відвідування музеїв, театралізовані дійства. Збройна агресія Росії проти України негативно вплинула на розвиток цього виду туризму, однак, попри зменшення обсягів обслуговування туристів, він зберігся, й навіть розвивається, що засвідчує його перспективність. Головною проб-лемою турів вузькоколійними залізницями України, є нерентабельність утримання такого типу транспорту. Попри те, що самі тури зазвичай є успішними, інші види перевезень залишаться збитковими, як і загалом вузькоколійна залізниця. Ще одна проблема – дві найдовші вузькоколійних залізниці України, розташовані на значній віддалі від найбільших міст держави, або ж від значних туристичних центрів, що ускладнює формування успішних туристичних продуктів.