Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Стецюк, О.В. | |
dc.contributor.author | Періг, Т.В. | |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T12:32:43Z | |
dc.date.available | 2024-05-20T12:32:43Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | СтецюкО.В., Періг Т.В. Туризм вузькоколійками в Україні: пропозиція, особливості, розвиток за умов воєнного стану // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць. 2023. No 2 (83). С.118-130. | uk_UA |
dc.identifier.other | УДК 379.85 : 625.7 | |
dc.identifier.other | JEL L 83, L 92, Z 32 | |
dc.identifier.uri | http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/3840 | |
dc.description.abstract | Стаття розвиває дослідження, пов’язані з використанням в туристичній індустрії України вузькоколійних залізниць. Метою дослідження є аналіз сучасної про-позиції турів вузькоколійними залізницями України, встановлення особливостей їх як ринкового туристичного продукту, проблеми та перспективи цього виду туризму за умов воєнного стану. Встановлено, що в Україні для туристичних цілей використовуються чотири збережених вузькоколійних залізниці. Найуспішнішим є екскурсійний тур Вигодською залізницею, відомий як «Карпатський трамвай». Періодично формуються екскурсійні тури Боржавською й Гайворонською залізницями. Здебільшого для неоргані-зованого туризму ще донедавна використовувалася вузькоколійка Антонівка-Зарічне. Тури вузькоколійками – це, як правило, комбінований турпродукт, насправді при їх формуванні використовуються різні види транспорту й різні туристичні ресурси. Хоча їхньою основою є залізнична подорож вузькоколійкою в поєднанні з ознайомленням із залізничною інфра-структурою, вони включають також культурно-пізнавальні заходи, зокрема відвідування музеїв, театралізовані дійства. Збройна агресія Росії проти України негативно вплинула на розвиток цього виду туризму, однак, попри зменшення обсягів обслуговування туристів, він зберігся, й навіть розвивається, що засвідчує його перспективність. Головною проб-лемою турів вузькоколійними залізницями України, є нерентабельність утримання такого типу транспорту. Попри те, що самі тури зазвичай є успішними, інші види перевезень залишаться збитковими, як і загалом вузькоколійна залізниця. Ще одна проблема – дві найдовші вузькоколійних залізниці України, розташовані на значній віддалі від найбільших міст держави, або ж від значних туристичних центрів, що ускладнює формування успішних туристичних продуктів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Одеський національний морський університет | uk_UA |
dc.subject | вузькоколійна залізниця, туризм, Україна, туристичні послуги, воєнний стан, туристичний продукт. | uk_UA |
dc.title | Туризм вузькоколійками в Україні: пропозиція, особливості, розвиток за умов воєнного стану | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |