Abstract:
Стаття присвячена діагностиці проблем, що виникають у сфері складання бізнес-плану як фактору забезпечення успішної підприємницької діяльності. Наголос зроблено на проблематиці маркетингового планування. Описана та представлена класифікація обструкцій у галузі маркетингового планування за ознаками: недоліки теоретико-методологічної бази; низький кадровий потенціал у сфері планування; відсутність уваги до культурно-інституційних засад розвитку підприємницької діяльності та її маркетингового планування; політичні фактори. Обґрунтовані напрямки розвитку маркетингового планування як на мезо- та мак-рорівні, та в межах окремих економічних суб’єктів. Для створення ефективного маркетингового плану підприємцям всіх рівнів рекомендовано:а)проводити глибокий ринковий аналіз;б) впроваджувати стратегічне управління;в) забезпечувати контроль та оцінку маркетингових заходів, щоб визначити, чи досягаються основні задачі;г) активізуватироботувінтернеті;д) створювати служби маркетингу.На рівні регіональної влади та держави рекомендовано: розробити національну та регіональну стратегії підтримки підприємництва. Звернути увагу на підготовку фахівців регіонів, здатних розробляти якісні та реальні бізнес-плани.На рівні національної економіки підтримка бізнесу у сфері планування охоплює освітню та консультаційне-інституційну діяльність. Важливим фактором є створення державних компаній, які будуть проводити ринкові дослідження та забезпечувати підприємців інформацією про стан та тенденції на ринку.