Abstract:
Магістерська робота присвячена проблемам організації та ефективності
перевезення зернових через порти Південний на орендованих
тайм¬чартерних суднах. При її написанні були поставлені наступні
питання.
Перше – проаналізувати стан експорту та імпорту зерна в Україні та
загальну врожайність зернових культур. Друге – оцінити і підтвердити
розрахунками економічну доцільність, взагалі, використовувати тайм –
чартерний тоннаж для перевезень експортно - імпортних вантажів. Третє
– наскільки доцільно орендувати на умовах тайм-чартера судна для
перевезень зернових вантажів. Четверте – судна яких типорозмірів більш
ефективно орендувати для перевезень зерна між портами України і
портами країн Середземного та Червоного морів.
Обраний напрямок – з Південного до порту Джидда Саудівської Аравії.
Пропоновані три варіанти типорозміру балкера дедвейтом близько 40000 т,
50000 т і 60000 т. та схема перевезення зернових.
Розраховували час рейсів, завантаження суден, обсяги перевезень зерна
кожним судном протягом одного року. Рейс і річні обсяги витрат були
базовими.
За фінансовими критеріями, які також були розраховані в магістерській
роботі, були отримані наступні результати. Усі судна виявили фінансовий
результат у плюсі під час перевезень зерна. Найефективнішим є балкер з
дедвейтом 50000 т. Це судно рекомендовано зафрахтувати на час для
перевезень зерна. Річний прибуток 11,58 млн. доларів США, прибуток від
перевезень річного обороту зерна близько 950000 т вантажу становить
11,40 млн. доларів США, для транспортного обслуговування проектного
обороту необхідно орендувати в тайм-чартері 1 балкер дедвейтом 50000 т