Abstract:
Об'єктом дослідження є транспортування експортної зернової продукції
з України морським транспортом; предметом – операції з фрахтування суден
для перевезень вантажів.
Метою роботи є визначення більш вигідного з позицій
вантажовласника виду фрахтування суден для перевезень зернових вантажів
(під більш вигідним у роботі покладено менш витратний варіант).
Теоретичною основою роботи стали результати наукових досліджень
та навчально-методичних публікацій вітчизняних вчених у галузі
експлуатації морського торговельного флоту, які присвячено організації їх
роботи на перевезеннях вантажів та комерційним умовах різних видів
фрахтування суден. Методологічна база, яка використана у роботі, це методи
та способи розрахунків експлуатаційних та економічних показників
експлуатації суден при їх роботі на перевезеннях вантажів.
Основним результатом роботи є розроблений механізм прийняття
рішень щодо вибору найбільш економічного для вантажовласника виду
фрахтування суден для перевезень експортного зерна.
Практичне значення результатів дослідження полягає у можливості
використання запропонованого підходу компаніями, які опікуються
зовнішньо-торговельними поставками зернової продукції до інших країн з
метою вибору виду варіанту умов фрахтування суден, який забезпечить
найменші транспортні витрати на ділянці морського перевезення загальної
системи доставки.