Abstract:
В монографії наведено результати досліджень, отриманих в процесі виконання кафедральної науково
дослідної теми «Методи та засоби управління розвитком портових систем і сервісних підприємств на транспор
ті» (державний реєстраційний номер 0118U006659).
Досліджено: еволюцію методологічних засад, математизації, автоматизації внутрішньопортового опера
тивного управління; механізми, принципи, характер і наслідки впливу цифровізації на розвиток морських пор
тів та прогноз розвитку цих процесів; інтелектуальні методи управління та імітаційна модель керування проце
сами обробки автотранспорту на морському зерновому терміналі.
Встановлено: стейкхолдери концесійного проєкту в порту, області його цілей та модель управління ці
льовими показниками; вплив управління надійністю парка перевантажувального обладнання на якість послуг
портового оператора; спроможність портів щодо надійності сервісу при створенні потужностей у складі їх ін
фраструктури і суперструктури; параметри та принципи побудови керованої технології при узгодженні взаємо
діючих підсистем: технічної, технологічної та управлінської.
Розглянуто: форми металопродукції при пакетизації, особливості їх врахування при забезпеченні раціо
нального завантаження транспортних засобів та інтенсивності їхньої обробки; питання максимального терито
ріального зближення портів і промислового виробництва; досвід функціонування індустріальних парків; конце
пції побудови проєктно-орієнтованої системи управління; механізм регулювання митної брокерської діяльнос
ті; структура митних органів, порядок оформлення і сплати митних платежів; особливості функціонування ін
спекційних компаній на ринку зерна.