Abstract:
У магістерській роботі досліджено залежність параметрів маневрів судна від його динаміки, а також алгоритми аварійного гальмування з використанням послідовних перекладок керма та руху на задній хід.
Виконано огляд літературних джерел та проведений аналіз основних напрямків вирішення проблеми забезпечення безпеки судноводіння та зниження аварійності суден.
Розглянуто теоретичні основи маневрування судна, математичні моделі, що враховують динаміку судна при зміні його курсу і швидкості.
Отримано вирази, що характеризують рух судна при активному і пасивному гальмуванні.
Проведено порівняльний аналіз методу послідовних перекладок керма з традиційним маневром гальмування.
Отримані результати можуть бути використані на суднах в процесі експлуатації, а також розробниками суднових навігаційних інформаційних систем.