Короткий опис (реферат):
Магістерська робота присвячена проблемам організації
та ефективності перевезення зернових через порти Південний на
орендованих тайм¬чартерних суднах. При її написанні були поставлені
наступні питання.
Перше – проаналізувати стан експорту та імпорту зерна в Україні та
загальну врожайність зернових культур. Друге – оцінити і підтвердити
розрахунками економічну доцільність, взагалі, використовувати тайм –
чартерний тоннаж для перевезень експортно - імпортних вантажів. Третє –
наскільки доцільно орендувати на умовах тайм-чартера судна для перевезень
зернових вантажів. Четверте – судна яких типорозмірів більш ефективно
орендувати для перевезень зерна між портами України і портами країн
Середземного та Червоного морів.
Обраний напрямок – з Південного до порту Джидда Саудівської
Аравії. Пропоновані три варіанти типорозміру балкера дедвейтом близько
40000 т, 50000 т і 60000 т. та схема перевезення зернових.
Розраховували час рейсів, завантаження суден, обсяги перевезень
зерна кожним судном протягом одного року. Рейс і річні обсяги витрат були
базовими.
За фінансовими критеріями, які також були розраховані в
магістерській роботі, були отримані наступні результати. Усі судна виявили
фінансовий результат у плюсі під час перевезень зерна. Найефективнішим є
балкер з дедвейтом 50000 т. Це судно рекомендовано зафрахтувати на час
для перевезень зерна. Річний прибуток 11,58 млн. доларів США, прибуток
від перевезень річного обороту зерна близько 950000 т вантажу становить
11,40 млн. доларів США, для транспортного обслуговування проектного
обороту необхідно орендувати в тайм-чартері 1 балкер дедвейтом 50000 т.