Короткий опис (реферат):
Магістерська кваліфікаційна робота в об’ємі 87 сторінки складається з 3 розділів, висновків, переліку посилань з 56 джерел, містить 19 рисунків в основному тексті. Робота присвячена дослідженню проблем управління безпекою морських автономних суден. Розглянуто сучасний стан досліджень у галузі автономного судноплавства, досліджено переваги використання автономних морських транспортних засобів, визначено основні напрямки підвищення безпеки автономних суден. Показано, що модель навігаційного середовища для автономного судна має бути адаптована до структури даних електронних навігаційних карт. Виконано моделювання потенційного поля поверхневих навігаційних перешкод, включаючи увігнуті багатокутні перешкоди, визначено алгоритм автоматичного прийняття рішень для уникнення зіткнення автономного судна зі статичними перешкодами. Використовуючи можливості електронної навігації досліджено способи автоматичного запобігання зіткнень із динамічними об’єктами. Враховуючи проблеми, що існують у цій галузі, докладно розглянуто питання визначення безпечної відстані до зустрічного судна та оцінки ризику зіткнення з урахуванням вимог Міжнародних правил запобігання зіткненню суден у морі.