Короткий опис (реферат):
У тезах розглядається трансформація поглядів на управління суспільства та державою, що розпочалась мислителями філософської школи законників періоду Чжаньго (Воюючих царств) в історії «доімперського» Китаю. Детально характеризується вчення найвідомішого ідеолога легізму Шан Яна – ініціатора реформ, завдяки яким в країні було узаконено приватну власність на землю, а також принципи централізації влади і рівність всіх перед законом незалежно від титулів. Основний висновок авторів тез полягає в тому, що правова система сучасного Китаю, як і раніше, не відмовляється від цінностей конфуціанства (юридичні закони – це екстраординарний неприродний засіб вирішення конфліктів), однак сьогодні метафізичними джерелами її розвитку в значній мірі виступають даосизм і буддизм, а практичним орієнтиром – відома модель «соціалізм з китайською специфікою».