Abstract:
У магістерській роботі досліджено актуальну проблему підвищення безпеки судноводіння шляхом вдосконалення методів прогнозування руху великотоннажних суден в обмежених акваторіях портів. На базі електроннокартографічної навігаційно-інформаційної системи «TRANSAS NAVI SAILOR-4000» проведено комплексний аналіз функції прогнозування руху судна та розроблено методику оцінки її точності. Експериментальні дослідження проводилися на сертифікованому навігаційному тренажері з використанням математичної моделі сучасного контейнеровоза при заході в порт Альхесірас. Досліджено вплив різних гідрометеорологічних умов на точність прогнозування, включаючи комбінації вітру та течії. В результаті дослідження визначено граничні умови безпечного маневрування великотоннажних суден та розроблено практичні рекомендації щодо використання функції прогнозування при плануванні заходу в порт. Розроблена методика оцінки точності прогнозування враховує взаємний вплив зовнішніх факторів на траєкторію руху судна та дозволяє завчасно виявляти потенційно небезпечні ситуації. Підтверджено ефективність шестихвилинного інтервалу прогнозування для оцінки розвитку навігаційної ситуації та прийняття рішень щодо коригування маневру. Результати дослідження впроваджено в навчальний процес Одеського національного морського університету при підготовці судноводіїв. Розроблені методики та рекомендації можуть бути використані судноплавними компаніями для підвищення безпеки маневрування великотоннажних суден в обмежених акваторіях портів