Короткий опис (реферат):
Як один з найефективніших інструментів подальшого підвищення безпеки на морі міжнародна морська організація ІМО та інші міжнародні організації розглядають методи та процедури «оцінки ризиків» та «управління ризиками». На рівні ІМО прийнято цілу низку процедурних документів (Резолюцій та Циркулярів), судноплавні компанії та інші учасники морської індустрії спонукають до прискореного впровадження методів управління ризиками у повсякденну практику судноплавства. Судноплавні компанії «транслюють» ці вимоги на морські судна під своїм управлінням, розсилаючи певні інструкції, схеми та таблиці, що рекомендуються, з оцінки ризиків та управління ризиками. Однак проблема полягає в тому, що прикладна теорія «оцінки ризиків» та «управління ризиками» в морському судноводінні досі не розроблена, багато методів і прийомів внесено з інших сфер діяльності. У роботі проведено аналіз існуючих методів оцінки ризиків, систематизовано фактори ризику, які впливають на безпеку маневрування суден у портових водах, та розроблено удосконалений підхід до їх оцінки. Запропоновано систему кількісних коефіцієнтів навігаційної безпеки для окремих факторів ризику, а також методику інтегральної оцінки ризиків через підсумковий коефіцієнт безпеки. Результати дослідження включають практичні рекомендації з управління безпекою маневрування суден, що спрямовані на зниження аварійності та підвищення ефективності портових операцій. Висновки роботи можуть бути використані портовими адміністраціями, судновласниками та судноводіями для удосконалення процесів забезпечення безпеки судноплавства.