Abstract:
У сучасний час через антропогенну діяльність нашої планети щоденно переміщується десятки тисяч видів тварин і рослинних організмів. Розповсюдження їх в новому регіоні призводить до дуже серйозних екологічних, соціальних і економічних наслідків. Іноземні види, які були внесені, заслуговують на розгляд як другий за важливістю, після знищення місць існування, загрозу біорізноманіттю природних екосистем. Введення іноземних видів тварин, рослин і мікроорганізмів в природні спільноти через діяльність людини (інтродукція) є формою біологічного забруднення. Наслідки біологічного забруднення, на відміну від інших видів антропогенного впливу, як правило, мають незворотній характер. Це визначає особливу небезпеку такого антропогенного впливу і визначає специфіку заходів з боротьби з біологічним забрудненням: вони повинні передусім бути профілактичними. Ця проблема в значній мірі викликана переносом організмів в судових баластних водах і осадках. Важливість цього шляху внесення іноземних та небезпечних для регіону організмів зростає з інтенсифікацією судноплавства, тому кожне судно, що використовує баластні води, може розглядатися як джерело потенційної екологічної небезпеки і вимагає відповідного ставлення до себе. Забруднення довкілля, яке викликається конкретним судном, не є постійним і подається практично в кожній з груп факторів і, в багатьох випадках, визначається призначенням, режимом роботи, технічним станом і терміном експлуатації транспортного засобу. Судові баластні води (БВ) та їх осадки, так само, як і інші види судових відходів, можуть впливати на навколишнє середовище в декілька способів одночасно.