Короткий опис (реферат):
У цій дипломній роботі зроблено дослідження аварійності суден за період з 2014 по 2024 рік. Головна мета дослідження - з'ясувати, скільки аварій сталося під час таких складних і відповідальних операцій, як маневрування в портових водах і швартування суден. Ці етапи судноплавства є критичними, бо саме в цих ситуаціях часто виникають аварії. Робота спрямована на виявлення чинників, які сприяють виникненню аварійних ситуацій, що дасть змогу краще зрозуміти природу подібних подій та їхні наслідки. У процесі виконання роботи було проведено аналізу статистичних даних щодо аварійності морського флоту за період з 2014 по 2024 роки. Ці дані допоможуть оцінити частоту виникнення аварій, а також виявити частку подій, які пов'язані з маневруванням суден у портових водах і їх швартуванням до причалів. Важлива частина дослідження присвячена прикладам конкретних аварійних ситуацій, що сталися під час виконання цих операцій. Це дасть змогу наочно продемонструвати, наскільки складними є ці процеси для екіпажів, особливо в умовах обмежених просторів портових вод, високої інтенсивності судноплавства і складних погодних умов, таких як вітер, хвилі або обмежена видимість. Крім того, в рамках роботи детально розглянуто, як відбувається підхід судна до місця прийому лоцмана, що є першим кроком до безпечного маневрування. Проаналізовано, як здійснюється перехід судна від місця прийому лоцмана до причалу з урахуванням правил порту і необхідності взаємодії з буксирними службами. На основі конкретних прикладів з різних морських і річкових портів досліджено різні сценарії підходу суден до причалів у різних погодних умовах. Особливу увагу приділено швартуванню на рейдових терміналах, де складні погодні умови можуть значно ускладнити маневри судна. Заключна частина роботи присвячена систематизації причин, через які відбуваються аварійні морські випадки(АМВ) які як за звичай трапляються під час маневрування суден у портових водах або десь на рейді і їх швартування до 5 причалів. Усі проаналізовані дані дадуть змогу видокремити основні причини виникнення аварій: від помилок в управлінні судном до недостатньої координації дій між екіпажем і портовими службами. Ці причини будуть класифіковані, щоб запропонувати можливі заходи щодо їх запобігання в майбутньому. Таким чином, основна мета цієї роботи полягає не тільки в кількісному аналізі аварійних випадків, а й у глибшому розумінні їхньої природи. Дослідження дасть змогу запропонувати практичні рекомендації щодо зниження аварійності, що зрештою підвищить безпеку судноплавства, поліпшить якість роботи екіпажів і знизить ризик аварій під час маневрування і швартування.