Abstract:
Питання «динамічної осадки» є дуже важливим для забезпечення загальної безпеки судноплавства. Важливість цього питання значно підвищується під час виконання плавання в умовах мілководдя. Саме в той час, коли для судноводія стає найбільш важливим знання існуючої осадки і перевірка можливості безпечного виконання плавання на мілководної частині загального шляху. Станом на сьогоднішній день, на жаль, не існує загально визначених методів виконання таких розрахунків. Деякі судноводії надають перевагу одним факторам, в той час як інші судноводії вважають важливими інші фактори. Це робить хаос і непорозуміння серед судноводіїв різних національностей і різних за віком. Додатково, необхідно звернути увагу на той факт, що рівень підготовки фахівців морської галузі дуже різний. Іноді ми зустрічаємо випадки, коли судноводії не мають належних знань для виконання самостійного визначення динамічної осадки судна. Ця проблема виникла з останніх років минулого століття, коли дуже зросли розміри суден, їх швидкості, з’явилося велика кількість нових портів, особливо в районах мілководдя. Розуміючи важливість цього питання, судновласники почали звертати увагу судноводіїв на важливість виконання підрахунків динамічної осадки судна, але з часом зустрілися з різкою проблем, які вже були визначені (недолік належних знань у судноводіїв та недолік часу для виконання таких розрахунків). Після тривалого часу, станом на сьогоднішній день майже усі судновласники прийняли рішення о необхідності збільшення статичної осадки судна на 50%, приймаючи до уваги той факт, що отриманні значення будуть в межах існуючої динамічної осадки і це дозволить виконувати безпечне планування маршруту переходу і запобігати посадку на мілину. Сьогодні, ситуація різко змінилася, а саме, у світі боротьби за енергоефективність нам необхідно надавати серйозну увагу не тільки осадки судна, а також диференту, бо диферент буде впливати на витрату палива. Тому питання розрахунку існуючої динамічної осадки знову з’явилося на порядку денному. Саме планування динамічної осадки дозволить не тільки уникнути ризиків посадки на мілину, а і зменшити кількість забруднення навколишнього середовища.