Abstract:
Питання про те, як судноплавство адаптується до змін, виникає на тлі потенційної надлишкової потужності в контейнерних перевезеннях, відносно обмеженого портфеля замовлень на судна в порівнянні з існуючою активною потужністю, пригніченої діяльності з утилізації суден і звуження потужностей суднобудування та верфей. Водночас очікується, що тенденції, що впливають на попит і пропозицію, вимоги до енергетичної безпеки, зміни в моделях торгівлі та середніми відстанями ланцюга постачання, суворішими екологічними нормами та імперативом енергетичного переходу впливають на тенденції фрахтових ставок і вартості доставки. Посилена співпраця в рамках морського ланцюга поставок має вирішальне значення для судноплавної галузі, щоб безпечно долати зростаючу невизначеність і нестабільність ринку. Необхідно відслідковувати тенденції на ринках перевезень і вантажів; оцінка їх наслідків для дедалі більш нестабільного та невизначеного операційного середовища має вирішальне значення. Саме ці аспекти докладно розглядаються в роботі.